Mentortijd Brugklas
Mentortijd Brugklas
  • Home
  • Periode 1
    • BASIS
    • KADER
    • GT
    • Dit ben ik!
      • Ik ben uniek.
      • Welk dier ben jij?
      • Wie ben ik?
      • Dit ben ik kubus
      • In the mood
      • Persoonlijke waarden
      • Bingokaart
      • Mijn wapenschild
    • Survivaltips voor brugklassers
    • Wat neem ik elke schooldag mee?
    • Huiswerk. Waarom, waar en hoe?
      • Stappenplan huiswerk
      • Hoe houd ik mijn aandacht vast?
      • Algemene leertips
    • Magister
    • Regels
    • Groepsvorming
      • Groepsvorming
      • Handleiding voor jezelf 1
        • Handleiding voor jezelf 2
      • Talking Stick
      • Ranking
        • Ranking 2.0
      • Vliegtuigspel
      • Over de streep
      • De stoelen
      • De wolkenkrabber
      • Wie heeft het leukste ... ?
      • Activiteiten groepsfasen
        • Vijf groepsfasen
        • Activiteiten groepsfasen: Storming en Norming
        • Activiteiten groepsfase: Performing
      • Werkmaterialen bij positieve groepsvorming
    • Groepsdynamiek
      • Groepsdynamiek: Inleiding
      • Groepsdynamiek: Les 1 t/m 6
      • Groepsdynamiek: Respect
    • Leren plannen
      • Les 1 Plannen
      • Les 2 Plannen
      • Plannen voor dummies
    • Leren leren
      • Lessen Leren leren
      • Les Leren leren
      • Stappenplan leren
      • Leer tips
      • Leren is een makkie
      • Om te onthouden ...
      • Het geheugen
      • Hoe onthoud ik lesstof langer?
    • Toetsen leren
    • Taaltips
      • Stappenplan Lezen
      • Stappenplan Moeilijke woorden
      • Stappenplan Vragen en antwoorden
      • Aandachtspunten Lezen
        • Schema Signaalwoorden
      • Een werkstuk maken
      • Een presentatie
      • PowerPoint
    • Telefoongebruik
    • What's App
      • App taal
    • BOVO markt
    • Toetsweek
  • Periode 2 en 3
    • Activerende werkvormen
      • Activerende werkvormen 1
      • Activerende werkvormen 2
    • Buitenlessen
    • Burgerschapsvorming
      • Burgers bakken
      • Democratie: verantwoordelijkheid voor de omgeving
      • Democratie: Vrijheid
    • Carnaval des Animaux
    • Complimenten
    • Cyberpesten
      • Cyberpesten Les 1
      • Cyberpesten Les 2
      • Cyberpesten Les 3
      • A. Cyberpesten
      • It’s up to you
    • Debatteren
      • Wat is een debat?
      • De spelregels
      • Waarom debatteren?
      • Debatteren
    • Digitale Geletterdheid
    • Diversiteit
      • Diversiteit op school
      • Diversiteit: Multiculturele samenleving
      • Diversiteit: Zelfontplooing
    • Energizers
    • Escaperoom in de klas
    • Evaluatie schooljaar
    • Ezelsbruggen
    • Gespreksvoering
      • Inleiding
        • Opdracht 1: Tegen wie zeg je wat?
        • Opdracht 2: Wanneer zeg je wat?
        • Opdracht 3: Een goed gesprek?
        • Opdracht 4: Dat kan beter
        • Opdracht 5: U of jij?
        • Opdracht 6: Wanneer heb je het nodig?
      • Pittige gesprekken
    • Groepjes maken
    • Hoe werkt je brein?
    • Koningsdag
    • LOB
      • Goede eigenschappen en kwaliteiten
      • Wie ben ik?
      • Gesprekken
      • Inloggen - Qompas
      • Qompas: Stappen maken
      • Brief aan de toekomst
      • 30 jaar en dan …
    • Mediawijsheid
      • Privacy, veiligheid en online identiteit
      • Nepnieuws
      • Sexting en cyberpesten
      • Sexting
      • Grooming
      • Hoe mediawijs ben jij?
    • Mentorfeedback
    • On- of offline?
      • Online masters
      • Ik ben offline ganzenbordspel
    • PBS
    • Persoonlijke groei
      • De vingers van je hand
      • Smoesjes of excuses?
      • De ijsberg
      • Rondje positief
      • Dilemma's
      • Kwaliteiten
        • Metaforen 1
          • Welk dier ben jij?
          • Fotokaarten
        • Metaforen 2
    • Persoonlijke hygiëne
      • Persoonlijke hygiëne
        • Hygiëne meisje
        • Hygiëne jongen
      • Persoonlijke verzorging en hygiëne
    • Pesten
      • Les A. Pesten
      • Les B. Pesten
      • Les C. Pesten
      • Stop pesten
      • Muur tegen pesten
    • Presenteren
      • Presenteren 1
      • Presenteren 2
        • Presenteren
        • Power Point of Prezi
          • Hoe deel ik mijn presentatie in?
        • Brainstormen
        • Spiekbriefje
        • Quiz
    • Puberbrein
    • Reflecteren
      • Hoe je motiverende reflectiegesprekken inzet in de klas
      • Reflectie-oefening – De Hand (vijf-vinger-reflectie)
      • Reflecteren in de klas
      • Dagboekkaartjes
      • Ontwikkelingsreis reflectie
      • Mondelinge Groepsreflectie
      • Smiley reflectie
    • Samenwerken
      • Les 1 en 2 Samenwerkend leren
    • Seksuele voorlichting
      • Ik ben van mij
      • Lessen Seksuele voorlichting
      • Seksualiteit 12+
        • Identiteit en seksualiteit
        • Grenzen aangeven: loverboys. pedofilie
    • Totally Traffic
    • Vluchten, vechten of bevriezen
    • Voeding en leren
      • Goed eten, goed leren
      • Gezonde voeding
    • Wie ben jij volgens Internet?
    • Overig
    • Bronnen

Leren is een makkie

 

Leren is meer dan stampen
Hoe te beginnen, ik heb nooit zin?
Hoe pak ik een spoedklus aan?
Ga naar Om te onthouden

Maak jouw eigen website met JouwWeb

© 2019 - 2025 Mentortijd
Powered by JouwWeb