Mentortijd Brugklas
Mentortijd Brugklas
  • Home
  • Periode 1
    • BASIS
    • KADER
    • GT
    • Dit ben ik!
      • Ik ben uniek.
      • Welk dier ben jij?
      • Wie ben ik?
      • Dit ben ik kubus
      • In the mood
      • Persoonlijke waarden
      • Bingokaart
      • Mijn wapenschild
    • Survivaltips voor brugklassers
    • Wat neem ik elke schooldag mee?
    • Huiswerk. Waarom, waar en hoe?
      • Stappenplan huiswerk
      • Hoe houd ik mijn aandacht vast?
      • Algemene leertips
    • Magister
    • Regels
    • Groepsvorming
      • Groepsvorming
      • Handleiding voor jezelf 1
        • Handleiding voor jezelf 2
      • Talking Stick
      • Ranking
        • Ranking 2.0
      • Vliegtuigspel
      • Over de streep
      • De stoelen
      • De wolkenkrabber
      • Wie heeft het leukste ... ?
      • Activiteiten groepsfasen
        • Vijf groepsfasen
        • Activiteiten groepsfasen: Storming en Norming
        • Activiteiten groepsfase: Performing
      • Werkmaterialen bij positieve groepsvorming
    • Groepsdynamiek
      • Groepsdynamiek: Inleiding
      • Groepsdynamiek: Les 1 t/m 6
      • Groepsdynamiek: Respect
    • Leren plannen
      • Les 1 Plannen
      • Les 2 Plannen
      • Plannen voor dummies
    • Leren leren
      • Lessen Leren leren
      • Les Leren leren
      • Stappenplan leren
      • Leer tips
      • Leren is een makkie
      • Om te onthouden ...
      • Het geheugen
      • Hoe onthoud ik lesstof langer?
    • Toetsen leren
    • Taaltips
      • Stappenplan Lezen
      • Stappenplan Moeilijke woorden
      • Stappenplan Vragen en antwoorden
      • Aandachtspunten Lezen
        • Schema Signaalwoorden
      • Een werkstuk maken
      • Een presentatie
      • PowerPoint
    • Telefoongebruik
    • What's App
      • App taal
    • BOVO markt
    • Toetsweek
  • Periode 2 en 3
    • Activerende werkvormen
      • Activerende werkvormen 1
      • Activerende werkvormen 2
    • Buitenlessen
    • Burgerschapsvorming
      • Burgers bakken
      • Democratie: verantwoordelijkheid voor de omgeving
      • Democratie: Vrijheid
    • Carnaval des Animaux
    • Complimenten
    • Cyberpesten
      • Cyberpesten Les 1
      • Cyberpesten Les 2
      • Cyberpesten Les 3
      • A. Cyberpesten
      • It’s up to you
    • Debatteren
      • Wat is een debat?
      • De spelregels
      • Waarom debatteren?
      • Debatteren
    • Digitale Geletterdheid
    • Diversiteit
      • Diversiteit op school
      • Diversiteit: Multiculturele samenleving
      • Diversiteit: Zelfontplooing
    • Energizers
    • Escaperoom in de klas
    • Evaluatie schooljaar
    • Ezelsbruggen
    • Gespreksvoering
      • Inleiding
        • Opdracht 1: Tegen wie zeg je wat?
        • Opdracht 2: Wanneer zeg je wat?
        • Opdracht 3: Een goed gesprek?
        • Opdracht 4: Dat kan beter
        • Opdracht 5: U of jij?
        • Opdracht 6: Wanneer heb je het nodig?
      • Pittige gesprekken
    • Groepjes maken
    • Hoe werkt je brein?
    • Koningsdag
    • LOB
      • Goede eigenschappen en kwaliteiten
      • Wie ben ik?
      • Gesprekken
      • Inloggen - Qompas
      • Qompas: Stappen maken
      • Brief aan de toekomst
      • 30 jaar en dan …
    • Mediawijsheid
      • Privacy, veiligheid en online identiteit
      • Nepnieuws
      • Sexting en cyberpesten
      • Sexting
      • Grooming
      • Hoe mediawijs ben jij?
    • Mentorfeedback
    • On- of offline?
      • Online masters
      • Ik ben offline ganzenbordspel
    • PBS
    • Persoonlijke groei
      • De vingers van je hand
      • Smoesjes of excuses?
      • De ijsberg
      • Rondje positief
      • Dilemma's
      • Kwaliteiten
        • Metaforen 1
          • Welk dier ben jij?
          • Fotokaarten
        • Metaforen 2
    • Persoonlijke hygiëne
      • Persoonlijke hygiëne
        • Hygiëne meisje
        • Hygiëne jongen
      • Persoonlijke verzorging en hygiëne
    • Pesten
      • Les A. Pesten
      • Les B. Pesten
      • Les C. Pesten
      • Stop pesten
      • Muur tegen pesten
    • Presenteren
      • Presenteren 1
      • Presenteren 2
        • Presenteren
        • Power Point of Prezi
          • Hoe deel ik mijn presentatie in?
        • Brainstormen
        • Spiekbriefje
        • Quiz
    • Puberbrein
    • Reflecteren
      • Hoe je motiverende reflectiegesprekken inzet in de klas
      • Reflectie-oefening – De Hand (vijf-vinger-reflectie)
      • Reflecteren in de klas
      • Dagboekkaartjes
      • Ontwikkelingsreis reflectie
      • Mondelinge Groepsreflectie
      • Smiley reflectie
    • Samenwerken
      • Les 1 en 2 Samenwerkend leren
    • Seksuele voorlichting
      • Ik ben van mij
      • Lessen Seksuele voorlichting
      • Seksualiteit 12+
        • Identiteit en seksualiteit
        • Grenzen aangeven: loverboys. pedofilie
    • Totally Traffic
    • Vluchten, vechten of bevriezen
    • Voeding en leren
      • Goed eten, goed leren
      • Gezonde voeding
    • Wie ben jij volgens Internet?
    • Overig
    • Bronnen

Bronnen

 

Vernieuwenderwijs x Neurohabits

 

https://www.mentortijd.nl/

 

https://www.respecteducation.me/

 

https://www.human.nl/onderwijs.html

 


Maak jouw eigen website met JouwWeb

© 2019 - 2025 Mentortijd
Powered by JouwWeb