Presenteren 2

 

In deze opdracht staat presenteren centraal.

Leerdoelen

Na deze opdracht kun je:

  • zelf een presentatie voorbereiden.
  • aangeven wat een presentatie nodig heeft om te boeien.
  • een boeiende presentatie voorbereiden met een goede indeling en afwisseling.
  • de presentatie geven met behulp van een Power Point, Prezi of een poster.

 

Eindproduct
Je maakt een ontwerp met een spiekbriefje voor een presentatie over een product die je van je docent hebt gehad.

Beoordeling
Je docent beoordeelt je op:

  • De inhoud: heb je goede informatie gebruikt voor je ontwerp?
  • De omvang: gaat de presentatie niet langer duren dan tien minuten?
  • De vorm: zijn de stappen in de presentatie logisch en vormen ze een duidelijk verhaal met een kop, midden en staart?
  • Samenvatting: is je spiekbrief bruikbaar als samenvatting en geheugensteun?
  • Originaliteit: heb je iets bedacht om je presentatie spannend of verrassend te maken?