30 jaar en dan …

Heb jij een toekomstbeeld?

Maak je eigen toekomstdroom en krijg een beeld van je toekomst, wat uit zou kunnen komen!

 

Jij zit zeker ook wel eens, naar de sterren te kijken, met de zin in je hoofd; ik wens ….Maar wensen is niet alles!

Maak een toekomstdroom, hieronder vind je de vragen die je zal moeten antwoorden.

 

Stel je wordt wakker, je bent opeens een paar jaar ouder en je leven ziet er precies uit zoals je het wilt hebben.

Hoe ziet jou leven dan eruit? Hoe wens jij je leven? 

Beantwoord voor een aantal fase in je leven de volgende vragen 

en maak hiervan een kort verslag, zo krijg je een beeld van het heden tot in de toekomst.

 

Hoe ziet jou leven eruit als jij 30 jaar bent………….

Denk aan de volgende dingen:

  • Beroep/Werk(waar werk je, wat verdien je, wat doe jij op je werk, hoelang werk je al,  etc)
  • Wonen(waar woon je, hoe woon je, met wie woon je, hoe ziet jouw huis eruit bv, woon je binnen of buiten de stad of

     aan de kust, etc)

  • Hoe ziet je woonomgeving eruit? ( Bijvoorbeeld: Studio, appartement, studentenwoning, kamer, balkon, tuin,)
  • Vakantie(hoe vaak ga jij dan op vakantie, waarheen en met wie)
  • Auto(wat voor auto, kleur, type, hoeveel heb jij er)
  • Relatie(met wie, hoe heet hij of zij, ben je gelukkig, hoe ziet zij/hij eruit, wat verwacht jij van hem of haar,

     ben je getrouwd of niet etc)

  • Kinderen(hoeveel kinderen denk je dan te hebben, hoe heten ze, zijn het jongens/meisjes, hoe oud zijn ze etc)
  • Dieren(heb je dieren, zoja hoeveel en wat voor dieren heb je dan, wat eten ze, etc..)
  • Hobby(wat doe jij nog voor hobby`s op jouw 30ste levensjaar of wat zou je graag willen doen op jouw 30ste?
  • Hoe zien je belangrijkste vriendschappen eruit? Hoeveel vrienden heb jij? Wat voor vriendschappen heb jij?

     ( Bijvoorbeeld: Vrienden via sportclub of vrienden van het verleden )

 

Wat zou je graag willen, wat is jouw (levens)doel, waar kijk je naar uit om te doen als je eindelijk 30 jaar bent etc…..

 

Dit is een leuke activiteit om de leerlingen te laten vastleggen en bewaren. Aan het einde van het schooljaar kan hier op worden teruggeblikt: zijn de dromen in een jaar tijd veranderd of hetzelfde gebleven?

Zijn sommige dromen misschien zelfs al werkelijkheid geworden?