Mentortijd Brugklas
Mentortijd Brugklas
Home
Periode 1
BASIS
KADER
GT
Dit ben ik!
Ik ben uniek.
Welk dier ben jij?
Wie ben ik?
Dit ben ik kubus
In the mood
Persoonlijke waarden
Bingokaart
Mijn wapenschild
Survivaltips voor brugklassers
Wat neem ik elke schooldag mee?
Huiswerk. Waarom, waar en hoe?
Stappenplan huiswerk
Hoe houd ik mijn aandacht vast?
Algemene leertips
Magister
Regels
Groepsvorming
Groepsvorming
Handleiding voor jezelf 1
Handleiding voor jezelf 2
Talking Stick
Ranking
Ranking 2.0
Vliegtuigspel
Over de streep
De stoelen
De wolkenkrabber
Wie heeft het leukste ... ?
Activiteiten groepsfasen
Vijf groepsfasen
Activiteiten groepsfasen: Storming en Norming
Activiteiten groepsfase: Performing
Werkmaterialen bij positieve groepsvorming
Groepsdynamiek
Groepsdynamiek: Inleiding
Groepsdynamiek: Les 1 t/m 6
Groepsdynamiek: Respect
Leren plannen
Les 1 Plannen
Les 2 Plannen
Plannen voor dummies
Leren leren
Lessen Leren leren
Les Leren leren
Stappenplan leren
Leer tips
Leren is een makkie
Om te onthouden ...
Het geheugen
Hoe onthoud ik lesstof langer?
Toetsen leren
Taaltips
Stappenplan Lezen
Stappenplan Moeilijke woorden
Stappenplan Vragen en antwoorden
Aandachtspunten Lezen
Schema Signaalwoorden
Een werkstuk maken
Een presentatie
PowerPoint
Telefoongebruik
What's App
App taal
BOVO markt
Toetsweek
Periode 2 en 3
Activerende werkvormen
Activerende werkvormen 1
Activerende werkvormen 2
Buitenlessen
Burgerschapsvorming
Burgers bakken
Democratie: verantwoordelijkheid voor de omgeving
Democratie: Vrijheid
Carnaval des Animaux
Complimenten
Cyberpesten
Cyberpesten Les 1
Cyberpesten Les 2
Cyberpesten Les 3
A. Cyberpesten
It’s up to you
Debatteren
Wat is een debat?
De spelregels
Waarom debatteren?
Debatteren
Digitale Geletterdheid
Diversiteit
Diversiteit op school
Diversiteit: Multiculturele samenleving
Diversiteit: Zelfontplooing
Energizers
Escaperoom in de klas
Evaluatie schooljaar
Ezelsbruggen
Gespreksvoering
Inleiding
Opdracht 1: Tegen wie zeg je wat?
Opdracht 2: Wanneer zeg je wat?
Opdracht 3: Een goed gesprek?
Opdracht 4: Dat kan beter
Opdracht 5: U of jij?
Opdracht 6: Wanneer heb je het nodig?
Pittige gesprekken
Groepjes maken
Hoe werkt je brein?
Koningsdag
LOB
Goede eigenschappen en kwaliteiten
Wie ben ik?
Gesprekken
Inloggen - Qompas
Qompas: Stappen maken
Brief aan de toekomst
30 jaar en dan …
Mediawijsheid
Privacy, veiligheid en online identiteit
Nepnieuws
Sexting en cyberpesten
Sexting
Grooming
Hoe mediawijs ben jij?
Mentorfeedback
On- of offline?
Online masters
Ik ben offline ganzenbordspel
PBS
Persoonlijke groei
De vingers van je hand
Smoesjes of excuses?
De ijsberg
Rondje positief
Dilemma's
Kwaliteiten
Metaforen 1
Welk dier ben jij?
Fotokaarten
Metaforen 2
Persoonlijke hygiëne
Persoonlijke hygiëne
Hygiëne meisje
Hygiëne jongen
Persoonlijke verzorging en hygiëne
Pesten
Les A. Pesten
Les B. Pesten
Les C. Pesten
Stop pesten
Muur tegen pesten
Presenteren
Presenteren 1
Presenteren 2
Presenteren
Power Point of Prezi
Hoe deel ik mijn presentatie in?
Brainstormen
Spiekbriefje
Quiz
Puberbrein
Reflecteren
Hoe je motiverende reflectiegesprekken inzet in de klas
Reflectie-oefening – De Hand (vijf-vinger-reflectie)
Reflecteren in de klas
Dagboekkaartjes
Ontwikkelingsreis reflectie
Mondelinge Groepsreflectie
Smiley reflectie
Samenwerken
Les 1 en 2 Samenwerkend leren
Seksuele voorlichting
Ik ben van mij
Lessen Seksuele voorlichting
Seksualiteit 12+
Identiteit en seksualiteit
Grenzen aangeven: loverboys. pedofilie
Totally Traffic
Vluchten, vechten of bevriezen
Voeding en leren
Goed eten, goed leren
Gezonde voeding
Wie ben jij volgens Internet?
Overig
Bronnen
Opdracht 4: Dat kan beter
Dat kan beter
Je weet nu wat je wél en niet kan doen tijdens een gesprek. Wat kun jij nog verbeteren?
Opdracht 4 Dat kan beter
Word – 45,5 KB
239 downloads
Download
Ga naar Opdracht 5: U of jij?
Maak jouw eigen website met
JouwWeb
Maak jouw eigen website met JouwWeb